کپسول آتش نشانی گاز کربنیک تدبیر

کپسول آتش نشانی گاز کربنیک یا همان کپسول CO2 یکی از انواع پرکاربرد و رایج کپسول‌های آتش نشانی محسوب می‌شود. دو خصوصیت مهم گاز CO2 به کار رفته در این کپسول، بدون بو و غیر قابل اشتعال بودن آن است. به علاوه، از آنجایی که گاز مورد استفاده در کپسول‌های آتش نشانی CO2 رسانای الکتریکی نیست، گزینه بسیار مناسبی برای اطفای آتش‌سوزی‌های ناشی از اتصالات برق در نظر گرفته می‌شود.

کپسول‌های آتش نشانی گاز کربنیک برای آتش‌سوزی‌های کلاس B و E مورد استفاده قرار می‌گیرند. کپسول گاز کربنیک تدبیر در اندازه‌های مختلفی مانند 6 و 12 کیلیویی تولید می‌شود و برای استفاده در مکان‌های مختلف مناسب است. ماده خاموش‌کننده مورد استفاده در کپسول‌های گاز کربنیک تدبیر از لحاظ ترکیب شیمیایی پایدار بوده و کیفیت آن با گذشت زمان کاهش پیدا نمی‌کند.

E

نحوه عملکرد کپسول گاز کربنیک

نحوه عملکرد اطفا حریق در کپسول‌های حاوی گاز دی اکسید کربن (CO2) شامل سه مرحله است:

  1. گاز دی اکسید کربن پس از خروج از کپسول، یک لایه سنگین و مقاوم در برابر جریان هوا ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، گاز CO2 آتش را خفه می‌کند.
  2. تشکیل این لایه با گاز دی اکسید کربن مانع از رسیدن اکسیژن به آتش می‌شود. به این ترتیب، میزان اکسیژن اطراف آتش کاهش پیدا می‌کند.
  3. در مرحله آخر و با خاموش شدن شعله آتش، گاز CO2 حریق را سرد می‌کند.

خرید کپسول آتش نشانی CO2 تدبیر

هنگام خرید انواع کپسول آتش نشانی از جمله کپسول گاز کربنیک، فاکتورهای مختلفی مانند اندازه کپسول، کیفیت محصول، برند تولیدکننده و غیره را باید مد نظر قرار دهید. چنانچه قصد خرید کپسول آتش نشانی CO2 را دارید، حتماً محصول خود را از یک برند معتبر تهیه کنید، زیرا برخی نمونه‌های موجود در بازار با توجه به کیفیت پایین آن‌ها ممکن است در مواقع لزوم عملکرد مناسبی نداشته باشند.

شرکت تدبیر کپسول‌های آتش نشانی گاز کربنیک را در اندازه‌های مختلف و برای استفاده در انواع اماکن صنعتی و تجاری تولید و عرضه می‌کند. برای اقدام جهت خرید کپسول آتش نشانی گاز کربنیک تدبیر و یا دریافت مشاوره و راهنمایی، می‌توانید با شماره 09058950324 تماس بگیرید.

سوالات متداول

کپسول آتش نشانی CO2 چیست؟
کپسول آتش نشانی CO2 از گاز کربن دی اکسید برای اطفای حریق استفاده می‌کند. این گاز با جابجایی اکسیژن یا به عبارتی حذف عنصر اکسیژن از مثلث آتش، آن را مهار می‌کند.
گاز دی اکسید کربن مورد استفاده در کپسول CO2 چه ویژگی‌هایی دارد؟
گاز دی اکسید کربن بدون بو و غیرقابل اشتعال است. به علاوه، گاز CO2 رسانای الکتریسیته نیست و با اثر خنک‌کنندگی که دارد، منبع سوخت را خنک کرده و به اطفای سریع‌تر و مؤثرتر آتش کمک می‌کند.
عملکرد کپسول آتش نشانی CO2 چگونه است؟
کپسول گاز کربنیک در سه مرحله آتش را مهار می‌کند؛ اولاً، یک لایه سنگین در مقابل حریق ایجاد کرده و آتش را به اصطلاح خفه می‌کند. سپس، مانع از رسیدن اکسیژن به آتش می‌شود. و در نهایت، شعله آتش را سرد کرده و حریق را مهار می‌نماید.
کپسول آتش نشانی CO2 برای کدام کلاس‌های آتش‌سوزی مؤثر است؟
کپسول آتش نشانی CO2 برای اطفای حریق مایعات قابل اشتعال (گروه B) و آتش‌سوزی‌های ناشی از تجهیزات الکتریکی (گروه E) مورد استفاده قرار می‌گیرد.